مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان

مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان

ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی
کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان
رضایت سنجی خدمات الکترونیکی
کیفیت سنجی بانکداری الکترونیکی
خدمات بانکداری الکترونیکی
دانلود مقاله کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

 مدلی تلفیقی برای ارتقاء کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و رضایت سنجی ادواری مشتریان

 

 

 

 

چکیده

خدمات بانکداری الکترونیکی در بازار رقابتی ،چنانچه مسیری مستمر به سوی ارتقاء و تکامل را نپیماید،در پی از دست دادن ارزش و مزیت رقابتی و صرفه های اقتصادی(در مواجهه با انتظارات روز افزون مشتریان در سیمای میزان رضایت اعلانی و اظهاری آنها) به روایت سامانه های ثبت ماوقع بکارگیری خدمات، محکوم به زوال( در اثر کاهش ثمربخشی و میزان بکارگیری) است.

 

در این مقاله برای حل این مشکل، مدل بلوغی هفت لایه برای ارتقاء مستمر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی پیشنهاد گردیده است که از طریق کیفیت سنجی مستمر خدمات و میزان رضایت مشتریان در استفاده از آنها و فاصله سنجی،بکمک راه حلهای بهبود طلبی که تحقق آنها قابل ردیابی است، مسیری تکاملی و رو به ارتقاء برای این خدمات را به دست میدهد.

 

از جنبه های نوآورانه این مدل تلفیق مدل بلوغ و مدلهای کیفیت سنجی ، فاصله سنجی کیفیت خدمات و رضایت مشتریان،پیشنهاد یک مدل کیفیت سنجی ابعاد خدماتی از طریق تعمیم مدل کارائی سنجی در معماری اطلاعات سازمان، استفاده از سبد های راه حلهای بهبود طلب به شکل تلفیقی و تجمیعی از سبدهای راه حل خبرگان، مجریان، راه حلهای بهبود و ارتقاء شالوده و راه حلهای ارتقاء مدلهای کیفیت،رضایت و فاصله سنجی  است.

 

 

در مطالعات نظری وکتابخانه ای از  بهترین تجارب موجود و تحقیقات خبرگانی نظیر :

” پاراسورامان”،”بولتون”،”منتزر”،”کرونین”،”لی” و “سورا شاندار” و مدل رضایت سنجی “کانو” استفاده گردیده است.

نمونه ای عملی و مناسب سازی شده از این مدل در قالب یک پروژه تحقیق کاربردی پیشتاز ، متشکل از سامانه ای نرم افزاری در سال جاری در بانک اقتصاد نوین پیاده سازی شده است.در این پروژه از گونه پنج لایه مدل بلوغ استفاده شده است که بهمراه یک سامانه ثبت ماوقع خدمات بانکداری الکترونیکی و واکشی اطلاعات از درون پایگاه های اطلاعاتی سامانه های ارائه کننده انواع خدمات بانکداری الکترونیکی ،گزارشات مفصل کیفیت سنجی برای مدیران تولید میکند . در این سامانه نتایج رضایت سنجی مشتریان درج و گزارشات فاصله سنجی تولید میگردد تا راهنمای اتخاذ راه حلهای بهبود طلب و ارزیابی میزان توفیق این راه حلها به شکل مستمر  در بازه های زمانی شش ماهه باشد.

 

 

 

 

کلید واژه ها:

مدل بلوغ کیفی خدمات

رضایت سنجی خدمات الکترونیکی

کیفیت سنجی بانکداری الکترونیکی

فاصله سنجی کیفیت و رضایت

راه حلهای بهبود طلب

ردیابی توفیق راه حلها

 

 

 

 

 

مقدمه

 

برنامه خودکارسازی رایانه ای فعالیت های سازمانی، در تلفیق با ضرورت های مشتری محوری و خدمت محوری سازمانی از منظری نوگرایانه، دیگر برنامه ای مقطعی و زمان دار نیست. آغاز این برنامه از لحظه تصمیم ناگزیر سازمانی (در محیط رقابتی پرتحول) شروع می شود اما پایان آن تنها در پایان عمر سازمان متصور است. در این چرخه، همراه با تکامل فناوریهای تخصصی و رایانه‏ای، ارائه گونه های متنوع، واجد کیفیت و روزآمد خدمات و محصولات، فرصتی است که هیچ سازمان پایائی نمی تواند از ارائه آنها چشم بپوشد.

 

در این رقص تغییر، تکامل خدمات فناوری اطلاعات در جدیدترین صورت خود، در قالب “تضمین کیفی خدمات و محصولات” متجلی می شود که مشتریان و کاربران سازمانی را با اطمینان اعتبارسنجی شده‏ای، قانع می سازد که از خدمات واجد صرفه اقتصادی سازمان با اطمینان بهره گیرند. تضمین کیفیت اعتبارسنجی شده خدمات مستلزم ارزش گذاری ویژه به مفهوم کیفیت خدمت در سازمان و اعلام غیرقابل عرضه بودن سطوح نازل کیفیت خدماتی (از منظر راهبردهای سازمانی) از سوی مدیران ارشد است.

 

کیفیت، حاصل بهبود جزئی و مستمر فرآیندهای کاری سازمان و فرآورده آن است که در نگاهی واقع گرایانه یک باره محقق نمی شود. مدیریت تکاملی کیفیت خدمات الکترونیکی، براساس یک مدل کیفیت سنجی شالوده ای برای ارتقاء کیفی خدمات، در قالب یک مدل لایه ای است. این مدل بلوغ از سطحی کمینه به سطحی مناسب و قابل قبول گذر می‏کند و به سطحی بیشینه ارتقاء می یابد. مبنای این مدل اخذ نیازهای ذینفعان خدمات الکترونیکی در درون و برون سازمان و تحقق میزان ممکن خواسته های آنهاست. تکامل کیفی این مدل بمعنی کاهش شکاف کیفی خدمات در گونه ها و لایه های متفاوت است. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

کلید واژه ها 2

مقدمه 2

مشخصات الگوی مدیریت تکاملی کیفیت خدمات 3

فرآیند و گامهای مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 3

توصیف ساختار مفهومی چرخه مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 3

شناسائی مشکلات و بهبود کیفیت تکاملی خدمات بانکداری الکترونیکی 4

ابعادی از كیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 4

ابعاد رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 5

کیفیت پایه (Basic Quality): 5

کیفیت کارائی (Performance Quality): 5

کیفیت انگیزشی (Excitement Quality): 5

معیارها و شاخص های کیفیت سنجی خدمات 6

مدل تحلیل شکاف کیفی خدمات (Quality Gap Analysis Model) 7

سطوح شکافهای مدل پاراسورامان عبارتند از: 7

شکاف(1) انتظار مشتری- درک مدیریت 7

شکاف(2) مشخصات کیفیت خدمات 7

شکاف (3)  ارائه خدمت  : 7

شکاف (4) ارتباطات خارجی  : 7

شکاف (5) خدمت مورد انتظار– خدمت درک شده  : 8

خروجی‏ها، ورودی‏ها و گردش کار سامانه مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی 8

مدل بلوغ، راه حل مدیریت تکاملی خدمات بانکداری الکترونیکی 9

سطوح و لایه های مدل بلوغ کیفی خدمات بانکداری  الکترونیکی 10

ویژگی‏های لایه های هفت بلوغ در مدل مذکور به شرح زیر است: 11

لایه آغازین (برپائی): 11

لایه بلوغ کمینه (تکرارپذیر): 11

لایه بلوغ مدون شده (استانداردسازی): 11

لایه بلوغ مدیریت شده (افزایش کارائی): 11

لایه بلوغ برنامه ریزی شده (واجد ارزش رقابتی): 12

لایه بلوغ تکامل یافته (واجد مزیت رقابتی): 12

لایه بلوغ بهینه شده(تضمین خدمات): 12

ورودی های سامانه مدیریت تکاملی کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی از ذینفعان 13

جمع بندی و نتیجه گیری 13

منابع و مراجع 15

 

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت درباره نوشابه

    پاورپوینت درباره نوشابه دانلود پاورپوینت نوشابه پاورپوینت تاریخچه نوشابه پاورپوینت مضرات نوشابه پاورپوینت مصارف نوشابه پاورپوینت فواید نوشابه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره نوشابه جهت رشته ی تغذیه در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • پاورپوینت سازه های فضایی در 22 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر ‬‎

    پاورپوینت سازه های فضایی در 22 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر ‬‎ پروژه پاورپوینت سازه های فضایی ‬‎ رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت سازه های فضایی در 22 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت زمان پروژه

    دانلود پاورپوینت مدیریت زمان پروژه پاورپوینت مدیریت زمان در پروژه پاورپوینت زمان و مدیریت آن در پروژه پاورپوینت آماده مدیریت زمان پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت زمان پروژه جهت رشته مدیریت  در 64 اسلاید و با فرمت…

  • عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

    عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط…

  • پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی

    پروپوزال بررسی ارتباط میان تولید ناب و کارکرد بازرگانی شرکتهای تولیدی توسعه تفكر ناب اصول تولید ناب مكانیزم های اجرای تولید ناب مدل های تولید ناب رابطه بین تولید ناب و عملکرد پروپوزال رابطه بین تولید ناب و عملکرد بازرگانی…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات توسعه منابع انسانی در رسیدن به چابکی سازمانی

    پرسشنامه ارزیابی اثرات توسعه منابع انسانی در رسیدن به چابکی سازمانی کلمات کلیدی : پرسشنامه توسعه منابع انسانی پرسشنامه چابکی سازمانی پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی پرسشنامه توسعه منابع انسانی تونکه نژاد و داوری پرسشنامه توسعه منابع انسانی تونکه نژاد و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی های تحلیل تکنیکال 62 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی های تحلیل تکنیکال 62 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استراتژی های تحلیل تکنیکال مبانی نظری استراتژی های تحلیل تکنیکال پیشینه تحقیق استراتژی های تحلیل تکنیکال پیشینه داخلی استراتژی های تحلیل تکنیکال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی مبانی نظری رضایت شغلی مبانی نظری رابطه سبک رهبری مبانی نظری رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه تحقیق رابطه سبک رهبری پیشینه تحقیق رابطه…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 و 2 فارسی اول ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 و 2 فارسی اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 و 2 فارسی اول ابتدایی به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پاورپوینت آشنایی با بهداشت آب

    پاورپوینت آشنایی با بهداشت آب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بهداشت آب جهت رشته محیط زیست در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آب…

  • پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه و شیوه جداسازی ساختمان

    پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه و شیوه جداسازی ساختمان دانلود پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه و شیوه جداسازی ساختمان پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جدا ساز ارتعاش در سازه و شیوه جداسازی ساختمان جهت رشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصور بدنی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصور بدنی مبانی نظری تصور بدنی ادبیات نظری تصور بدنی چارچوب نظری تصور بدنی فصل دوم پایان نامه تصور بدنی دانلود مبانی نظری تصور بدنی پیشینه تصور بدنی پیشینه تحقیق تصور بدنی پیشینه داخلی تصور…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امید 78 صفحه کامل و جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امید 78 صفحه کامل و جامع کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه امید مبانی نظری امید پیشینه تحقیق امید پیشینه داخلی امید پیشینه خارجی امید پیشینه پژوهش امید پیشینه نظری امید ادبیات نظری امید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب 42 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب ادبیات نظری اضطراب چارچوب نظری اضطراب فصل دوم پایان نامه اضطراب دانلود مبانی نظری اضطراب پیشینه اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب…

  • دانلود پاورپوینت مهارت حل مسئله

    دانلود پاورپوینت مهارت حل مسئله پاورپوینت مهارت حل مسئله پاورپوینت مهارت حل مسئله و تصمیم گیری پاورپوینت مهارت حل مسئله در زندگی پاورپوینت مهارت حل مسئله در خانواده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت حل مسئله جهت رشته روانشناسی…

  • پاورپوينت مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک

    پاورپوينت مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک جهت رشته مديريت قالب 26 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       زمان تاکتیک،…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی 70 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارایی پیشینه تحقیق کارایی مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی بر کیفیت خدمات

    پرسشنامه بررسی تاثیر برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی بر کیفیت خدمات پرسشنامه برون سپاری پرسشنامه برون سپاری خدمات پرسشنامه برون سپاری خدمات سازمان پرسشنامه برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه تاثیر برون سپاری خدمات بر…

  • پاورپوینت آموزش مراقبت های لازم نسبت به نوزادان آسیب پذیر و نارس

    پاورپوینت آموزش مراقبت های لازم نسبت به نوزادان آسیب پذیر و نارس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش مراقبت های لازم نسبت به نوزادان آسیب پذیر و نارس جهت رشته پرستاری در قالب 44 اسلاید و با فرمت ppt…

  • چگونگی افزایش کیفیت سیستم های فن آوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی

    چگونگی افزایش کیفیت سیستم های فن آوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی داده کاوی درخت تصمیم خوشه بندی یادگیری الکترونیکی فناوری اطلاعات چگونگی افزایش کیفیت سیستم های فن آوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی بررسی چگونگی افزایش کیفیت سیستم های فن آوری…

  • پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل

    پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اظهارنظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل جهت رشته ی حسابداری در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • دانلود پاورپوینت قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی و حقوق بیمه

    دانلود پاورپوینت قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی و حقوق بیمه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قوانین و مقررات بیمه های بازرگانی و حقوق بیمه جهت رشته بیمه در 85 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران در نیمه اول برنامه پنجم توسعه

    ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران در نیمه اول برنامه پنجم توسعه ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران برنامه پنجم توسعه دانلود پایان نامه نفتی دانلود پایان نامه رشته نفت ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز ایران ارزیابی عملکرد شرکت گاز…

  • بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

    بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) بازاریابی کسب و کار بازاریابی پارتیزانی تاکتیکهای بازاریابی پارتیزانی دانلود مقاله مدیریت با عنوان بازاریابی پارتیزانی تفاوتهای بازاریابی سنتی و پارتیزانی مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی رفتن به سایت اصلی بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)   چکیده امروزه…

  • مبانی و مستندات قاعده غرر و معيار تشخيص آن در معامله از نگاه فقهای امامیه و شافعی

    مبانی و مستندات قاعده غرر و معيار تشخيص آن در معامله از نگاه فقهای امامیه و شافعی مباني قاعده غرر غرر در معاملات بيع غرر در حديث نبوي معيار تشخيص غرر در معامله منابع و مستندات قاعده ي غرر غرر…

  • پاورپوینت مراحل روش تدریس مكاشفه ای

    پاورپوینت مراحل روش تدریس مكاشفه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مراحل روش تدریس مكاشفه ای جهت رشته روانشناسی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       رويكرد…

  • آموزش نوشتن و تدریس حرف ر فارسی کلاس اول ابتدایی

    آموزش نوشتن و تدریس حرف ر فارسی کلاس اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف ر به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان

    بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان موفقیت پروژه مدیریت پروژه فن آوری اطلاعات سیستم های اطلاعاتی بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان عوامل موفقیت و شکست فناوری اطلاعات در سازمانها عوامل موفقیت…

  • برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار

    برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار گردشگری پایدار شهرستان شوش برنامه ریزی گردشگری شهرستان شوش توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار شناسایی پتانسیل گردشگری شهرستان شوش بررسی موانع توسعه گردشگری شهرستان…

  • پاورپوینت ترجمه اصول و قواعد شیت بندی

    پاورپوینت ترجمه اصول و قواعد شیت بندی پاورپوینت شیت بندی با مقوا پاورپوینت شیت بندی چیست پاورپوینت شیت بندی ساده پاورپوینت نمونه شیت بندی دستی ساده پاورپوینت شیت بندی حرفه ای پاورپوینت ترکیب بندی در شیت معماری رفتن به سايت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس علوم سوم دبستان - درس دوم مواد اطراف ما (1)

    پاورپوینت آموزش تدریس علوم سوم دبستان - درس دوم مواد اطراف ما (1) رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس علوم سوم دبستان - درس دوم مواد اطراف ما (1) به کودکان کلاس سوم ابتدایی در قالب 31 اسلاید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه فناوری رسانه های اجتماعی دانلود مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی فصل دوم پایان نامه فناوری رسانه های…

  • بررسی عوامل موثر امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر مساله حجاب

    بررسی عوامل موثر امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به…

  • پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم

    پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم دانلود رایگان پاورپوینت بررسی شبکه های عصبی و طبقه بندی کننده های مرسوم دانلود رایگان پاورپوینت شبکه های عصبی پاورپوینت شبکه های عصبی تحقیق شبکه های عصبی مزیت های…

  • فصل دوم پایان نامه سوء مصرف مواد

    فصل دوم پایان نامه سوء مصرف مواد کلمات کلیدی : مبانی نظری سوء مصرف مواد پیشینه تحقیق سوء مصرف مواد پیشینه داخلی سوء مصرف مواد پیشینه خارجی سوء مصرف مواد پیشینه پژوهش سوء مصرف مواد پیشینه نظری سوء مصرف مواد…