رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت کیفیت جامع
مدیریت دانش در شركتهای بیمه
مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه
استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه
پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای بیمه
پایان نامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی- گرایش مدیریت بیمه

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

 

 

 

 

 

 

چکیده:

درک اهمیت دانش به عنوان یک سرمایه سازمانی که قادر به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی به صورت مستمر است، بسیاری از شرکت ها را بر آن داشته است تا سیستم های مدیریت دانش ویژه ای را برای کمک به تسهیم و یکپارچگی دانش طراحی کنند. قالب های فکری سازمان های امروز، آکنده از عمق بخشیدن به اطلاعات و توجه به مشارکت نیروی انسانی خلاق و دانشگر به جای نیروی انسانی عملکردی است. این تحقیق تلاشی است برای بررسی رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه خصوصی در ایران. 

 

پژوهش حاضر کاربردی توصیفی و از نوع پیمایشی است. تحقیق در جامعه ای متشکل از شرکت های بیمه خصوصی با 10 سال سابقه فعالیت انجام شده و روش نمونه گیری، تصادفی ساده می باشد. نمونه آماری مشتمل بر 145 نفر از کارشناسان دفاتر مرکزی شرکت های بیمه خصوصی با سابقه مذکوراست. برای درک چنین رابطه ای مدل مفهومی تحقیق با اقتباس از مدل ابویاسین و همکاران (2011) حاصل شد. در این راستا با  استفاده از پرسشنامه نسبت به جمع آوری داده ها اقدام به عمل آمد. 

 

در این تحقیق به منظور بررسی روایی پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی و برای بررسی پایایی آن از روش آلفای كرونباخ استفاده شده است. برای بررسی توزیع جامعه از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و در ادامه با در نظر گرفتن نرمال بودن توزیع جامعه از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. همچنین تحلیل رگرسیون چند متغیره نیز مورد استفاده قرارگرفت و در پایان به منظور آزمون کمی مدل نظری فرض شده به وسیله ی پژوهشگر از مدل معادلات ساختاری بهره گرفته شد. 

 

 نتایج بررسی ها با توجه به تایید شدن فرضیه اصلی نشان می دهد که رابطه معناداری میان مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در 8 شرکت بیمه خصوصی با سابقه مذکور وجود دارد. نتایج تحقیق حاکی از تایید شدن کلیه فرضیات به استثنا فرضیات فرعی 7 و 11 مبنی بر رابطه تولید و اشتراک دانش و نگهداری و بکارگیری دانش با تمرکز بر مشتریان می باشد. همچنین نتایج گویای آن بود که از میان تمامی روابط تایید شده، معناداری روابط کلیه ابعاد مدیریت دانش و آموزش، یادگیری و مشاركت كاركنان و همچنین نگهداری و بکارگیری دانش و بهبود مستمر بیش ار سایر روابط بوده است.

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

مدیریت کیفیت جامع

شرکت های بیمه خصوصی

همبستگی پیرسون

معادلات ساختاری

 

 

 

 مقدمه

پیشرفت صنعت بیمه با توسعه اقتصادی کشور مقارن است. ترمیم وضع اقتصادی یک کشور، افزایش مبادلات، ترقی سطح زندگی و توسعه سرمایه گذاری، موجب پیشرفت صنعت بیمه در آن کشور شده و متقابلا پیشرفت و اشاعه بیمه نیز به بهبود وضع معیشت افراد کشور و حفظ ثروت ملی و تشکیل پس اندازهای بزرگ منجر می شود، در نتیجه صنعت بیمه با گردآوری سرمایه های كلان از كانون های بزرگ سرمایه گذاری و سودآوری است(چاووشی و همکاران،1387). نگاهی گذرا به جایگاه جهانی صنعت بیمه كشور در سال 2011 گویای آن است كه در این سال، صنعت بیمه كشور از نظر شاخص حق بیمه های تولیدی با دو پله ارتقا از مقام چهل و ششم طی ده سال اخیر در جایگاه چهل و چهارم ایستاده است. از سوی دیگر در سال های اخیر، شاخص حق بیمه سرانه در كشور روند صعودی داشته و در سال1390 (2011) ایران با پنج پله صعود نسبت به سال گذشته از مقام هفتاد و سوم به جایگاه شصت و هشتمین كشور ارتقا یافت(سالنامه آماری صنعت بیمه،1390). این آمار حاكی از حركتی رو به جلو هرچند آهسته اما هدفمند در صنعت بیمه كشور است. 

 

در همین راستا در عصر حاضرکه عصر تغییر و تحول سریع دانش است، دانش به عنوان یک منبع ارزشمند استراتژیک و دارایی مطرح می شود که نیازمند مدیریت است. هر پنج سال و نیم حجم دانش دو برابر می شود، درحالی که عمر متوسط آن کمتر از چهار سال است. اگر به شرایط فوق، رقابت شدید موجود در بازار را نیز اضافه نماییم، مدیریت کردن دانش موجود در شرکت های بیمه ای در اقتصاد دانش محور کنونی بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد(جلالی و همکاران ،1386).

 

در اقتصاد مبتنی بر دانش، مزیت رقابتی، به طور فزاینده ای در تسهیل روندهای اطلاعاتی انجام کار یافت می شود تا در دسترسی به منابع و بازار های خاص، لذا دانش و سرمایه فکری به عنوان مبنای اولیه دستیابی به شایستگی های اصلی و راهبردی برای عملکرد برتر مطرح می شوند. در راستای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار، توجه به دانش موجود، چگونگی استفاده موثر از آن و ایجاد ساختاری برای استفاده از اطلاعات و دانش جدید ازجمله اموری تلقی می شوند که سازمان ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند(گیبرت  و همکاران،2002).

 

در صنعت بیمه نگرش و فلسفه کلی بر اساس اصول بازاریابی بر این است که بیمه کالایی فروختنی است و نه خریدنی. این موضوع حتی برای فروش بیمه هایی که جنبه اجباری دارند (مانند بیمه شخص ثالث) نیز مصداق دارد. لذا موسسات بیمه ای راهی جز ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت و اعمال سیاست های تشویقی در جهت ایجاد انگیزه در بیمه گذاران برای خرید محصولات خود ندارند. بنابراین به راحتی می توان دریافت که یکی از عوامل موفقیت شرکت های بیمه کشور استفاده از اصول و نظریه های مدیریتی از جمله مدیریت کیفیت جامع است، چرا که محور اصلی مدیریت کیفیت جامع، توجه به نیاز های مشتریان و بهبود مستمر همه محصولات، خدمات و فرآیندها است(گرجی، 1384). 

 

در ادبیات مدیریت، به طور سنتی، کارایی و اثربخشی، به عنوان اصلی ترین دیدگاهها در نظر گرفته می شوند)کِلِگ  و همکاران،2006). تحقیقات متعددی ثابت کرده است که مدیریت کیفیت جامع دارای پتانسیل لازم برای ارتقای کارایی است(کول ،1999). موضوعی که در این زمینه قابل تامل به نظر می رسد این است که آیا میان این دو ضرورت مدیریتی (مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع) رابطه ای وجود دارد؟ در این راستا در این تحقیق، صنعت بیمه کشور به عنوان بستری مناسب در جهت پاسخگویی به این پرسش انتخاب شده است. از اینرو به بررسی ارتباط میان مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکت های بیمه خصوصی در ایران می پردازیم . 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: طرح و کلیات تحقیق

مقدمه 1

1-1  بیان مسئله 2

2-1  اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق 4

3-1  هدف تحقیق 6

4-1  چارچوب نظری پژوهش 6

5-1 فرضیات تحقیق 8

6-1  قلمرو تحقیق 9

1-6-1   قلمرو مکانی تحقیق 9

2-6-1  قلمرو زمانی تحقیق 9

3-6-1  قلمرو موضوعی تحقیق 10

7-1  روش شناسی تحقیق 10

1-7-1 نوع روش تحقیق 10

2-7-1  روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه 10

3-7-1  روش های گردآوری داده ها و اطلاعات 11

4-7-1 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 11

8-1 شرح واژگان و اصطلاحات کلیدی 12

 

فصل دوم : مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین 

مقدمه 15

 

1-2   مدیریت دانش 15

1-1-2 مقدمه 15

2-1-2- مفهوم دانش 17

3-1-2 مفهوم داده، اطلاعات و دانش 18

4-1-2 روابط داده، اطلاعات و دانش 22

5-1-2 انواع دانش 24

6-1-2 ویژگی های دانش 25

7-1-2 سیر تطور مدیریت دانش 26

8-1-2 مفهوم مدیریت دانش 28

9-1-2 مکاتب مدیریت دانش 29

10-1- 2 اصول مدیریت دانش 30

11-1-2 تئوری های مدیریت دانش 32

1-11-1-2 تئوری مدیریت دانش جامع 32

2-11-1-2   تئوری مدیریت دانش تیمی 33

3-11-1-2  تئوری مدیریت دانش جامعه گرا 33

12-1-2  مدل های مدیریت دانش 34

1-12-1-2  مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ 35

2-12-1-2  مدل دانش سازمانی وان کروگ و روس 37

3-12-1-2  مدل دانش نوناکا و تاکوچی 37

4-12-1-2   مدل مدیریت دانش چوو 40

5-12-1-2  مدل عمومی دانش در سازمان نیومن 41

6-12-1-2  مدل مدیریت دانش بویسوت 42

7-12-1-2  مدل شش بعدی مدیریت دانش 44

8-12-1-2  مدل رن جانستون 45

9-12-1-2  مدل ادل و گریسون 46

10-12-1-2  مدل استیوهالس 47

13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش 49

1-13-1-2 ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای بی نیاز از فناوری اطلاعات [ 49

2-13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات[ 51

14-1-2  موانع مدیریت دانش 52

 

2-2- مدیریت کیفیت جامع 54

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت  70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو  71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

3-2  پیشینه تحقیق 78

4-2 نتیجه گیری 81

 

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه 84

1-3 روش تحقیق 85

2-3 جامعه و نمونه آماری 86

3-3 معرفی شرکتهای بیمه موضوع تحقیق 87

4-3 روش گردآوری اطلاعات و داده ها 89

5-3  مقیاس مورد استفاده 90

6-3 روایی و پایایی پرسشنامه 90

1-6-3 روایی( اعتبار) پرسشنامه 91

2-6-3 پایایی ( اعتماد) پرسشنامه 94

7-3 سنجه های تحقیق 95

1-7-3  پرسشنامه تحقیق به تفکیک متغیرهای مدیریت دانش 96

2-7-3  پرسشنامه تحقیق به تفکیک متغیرهای مدیریت مدیریت کیفیت جامع 98

8-3  روش تجزیه و تحلیل داده ها 99

1-8-3 آمار توصیفی 99

2-8-3 آمار استنباطی 99

1-2-8-3 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (آزمون نرمال بودن) 100

2-2-8-3 آزمون همبستگی 100

3-2-8-3  مدل معادلات ساختاری 101

4-2-8-3  مدل رگرسیون تحقیق 101

9-3  نرم افزارهای مورد استفاده 102

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق

مقدمه 103

1-4 پرسش های اساسی تحقیق 103

2-4 آمارتوصیفی 104

1-2-4 اطلاعات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 104

1-1-2-4  بررسی سن پاسخ دهندگان 104

2-1-2-4  بررسی جنسیت پاسخ دهندگان 105

3-1-2-4  بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان 106

4-1-2-4  بررسی تحصیلات پاسخ دهندگان 107

2-2-4  فراوانی سوالات پرسشنامه 108

1-2-2-4  بررسی توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به متغیرهای مدیریت دانش 108

2-2-2-4  بررسی توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به متغیرهای مدیریت کیفیت جامع 115

3-2-2-4 ارائه تحلیل توصیفی سوالات پرسشنامه 121

3-4  آمار استنباطی 123

1-3-4  آزمون توزیع داده ها (آزمون کولموگروف – اسمیرنف) 123

2-3-4 آزمون همبستگی 124

3-3-4 تحلیل رگرسیون 133

4-3-4 مدل مفهومی تحقیق 135

5-3-4 تحلیل عاملی تاییدی به منظور بررسی روایی پرسشنامه 135

1-5-3-4 تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه اصلی 137

2-5-3-4 تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه های فرعی 140

6-3-4. آزمون فرضیه ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری 142

1-6-3-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه اصلی 143

2-6-3-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه های فرعی 146

4-4 بررسی فرضیات تحقیق 148

1-4-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه اصلی 149

2-4-4 مدل ساختاری مربوط به فرضیه اصلی 149

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه 157

1-5  نتایج تحقیق 158

1-1-5  نتایج تجربی تحقیق 158

2-1-5  نتایج استنباطی تحقیق 158

3-1-5 مدل مبتنی بر نتایج تحقیق 160

1-3-1-5 مدل مفهومی تحقیق 161

2-1-3-5 مدل مبتنی بر نتایج تحقیق 162

2-5  موانع ومحدودیت های تحقیق 163

3-5  پیشنهادات حاصل از بررسی نتایج پژوهش 163

4-5  پیشنهاد به محققان و سایر پژوهشگران 164

 

منابع و ماخذ

 

الف) منابع 

فارسی ……………………………………………………………………………………………………………….. I

ب) منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………… IV

 

 

ضمائم

ضمیمه الف) پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………. V

ضمیمه ب) نتایج تحلیل های آماری ………………………………………………………………………….. XVI

 

 

 

فهرست شکل ها :

شكل شماره 1-1. مدل تحلیلی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………..8

شکل شماره 1-2. روابط داده، اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………………………………..22

شکل شماره 2-2. تعامل اطلاعات، دانش و تصمیم ……………………………………………………………………………………………..23

شکل شماره 3-2. روابط داده، اطلاعات و خرد ……………………………………………………………………………………………………..23

شکل شماره 4-2. تئوری مدیریت دانش جامعه گرا، اقتباس از هویت ………………………………………………………………..34

شکل شماره 5-2. سلسله مراتب دانش از دیدگاه ویگ ………………………………………………………………………………………..36

شکل شماره 6-2. چارچوب مفهومی فرآیندهای ایجاد دانش ………………………………………………………………………………37

شکل شماره 7-2. مدل مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………….38

شکل شماره 8-2. مدل عمومی دانش در سازمان ………………………………………………………………………………………………..41

شکل شماره 9-2. مدل مدیریت دانش بویسوت …………………………………………………………………………………………………..43

شکل شماره 10-2. مدل بویسوت،روابط داده،اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………..44

شکل شماره 11-2. مدل شش بعدی مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………..44

شکل شماره 12-2. مدل مبتنی بر فرآیندها و فراهم کننده های مدیریت دانش ……………………………………………….46

شکل شماره 13-2. مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش …………………………………………………………………………………………..48

شکل شماره 14-2. تعریف TQM از دیدگاه هلیستون ……………………………………………………………………………………….61

شکل شماره 15-2. مدل مفهومی هنرپور و همکاران …………………………………………………………………………………………..78

شکل شماره 16-2. مدل مفهومی هانگ و همکاران ……………………………………………………………………………………………..79

شکل شماره 17-2. مدل مفهومی مولینا و همکاران …………………………………………………………………………………………….80

شکل شماره 18-2. مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….83

شکل شماره 1-4. مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….135

شکل شماره 1-5. مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….161

شکل شماره 2-5. مدل مبتنی بر یافته های تحقیق ………………………………………………………………………………………….162

 

 

 

 

 

فهرست جداول:

جدول شماره 1-2. تعریف دانش از چشم اندازهای مختلف، علوی و لیدنر ………………………………………………………………18

جدول شماره 2-2. مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار ………………………………………………………………………………..45

جدول شماره 1-3. شرکتهای بیمه صنعت بیمه کشور …………………………………………………………………………………………..88…

جدول شماره 2-3. خلاصه فعالیت شرکت های بیمه موضوع تحقیق تا پایان سال 1391 ……………………………………89…

جدول شماره 3-3. طیف لیکرت  …………………………………………………………………………………………………………………………….90…

جدول شماره 4-3. نتایج آزمونهای KMO و بارتلت ………………………………………………………………………………………………..93

جدول شماره 5-3. آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………………..94

جدول شماره 6-3. پرسشنامه تحقیق به تفکیک متغیرهای مدیریت دانش …………………………………………………………… 96

جدول شماره 7-3. پرسشنامه تحقیق به تفکیک متغیرهای مدیریت کیفیت جامع ………………………………………………. 98

جدول شماره 1-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن ……………………………………………………………………………104

جدول شماره 2-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت …………………………………………………………………….105

جدول شماره 3-4 : توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات ………………………………………………………106

جدول شماره 4-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه خدمت …………………………………………………………….107

جدول شماره 5-4. شاخصهای مربوط به شناسایی و کسب دانش ………………………………………………………………………….109

جدول شماره 6-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به تولید و اشتراک دانش ……………………………………………………..111

جدول شماره 7-4 . توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به ذخیره سازی و بکارگیری دانش …………………………………….114

جدول شماره 8-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به متغیرهای بهبود مستمر …………………………………………………..115

جدول شماره 9-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به تعهد سازمانی …………………………………………………………………..117

جدول شماره 10-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به تمرکز بر مشتریان …………………………………………………………118

جدول شماره 11-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به آموزش ،یادگیری و مشارکت کارکنان ………………………….120

جدول شماره 12-4. تحلیل توصیفی سوالات پرسشنامه ………………………………………………………………………………………..121 

جدول شماره 13-4.  نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنف جهت بررسی نرمال بودن داده ها ……………………………124

جدول شماره 14-4. نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شناسایی و كسب دانش و بهبود مستمر ……………………125

جدول شماره 15-4. نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شناسایی و كسب دانش و تعهد سازمانی …………………..125

 

جدول شماره 16-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شناسایی و كسب دانش و تمركز بر مشتریان …………..126

جدول شماره 17-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شناسایی و كسب دانش و آموزش، یادگیری و مشاركت كاركنان .126

جدول شماره 18-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تولید و اشتراك دانش و بهبود مستمر ……………………..127

جدول شماره 19-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تولید و اشتراك دانش و تعهد سازمانی …………………….127

جدول شماره 20-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تولید و اشتراك دانش و تمركز بر مشتریان …………….128

جدول شماره 21-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین تولید و اشتراك دانش و آموزش، یادگیری و مشاركت كاركنان ….128

جدول شماره 22-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین نگهداری و بكارگیری دانش و بهبود مستمر …………….129

جدول شماره 23-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین نگهداری و بكارگیری دانش و تعهد سازمانی ……………129

جدول شماره 24-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین نگهداری و بكارگیری دانش و تمركز بر مشتریان …….130

جدول شماره 25-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین نگهداری و بكارگیری دانش و آموزش، یادگیری و مشاركت كاركنان ………………………130

جدول شماره 26-4.  نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع ……………………131

جدول شماره 27-4.  خلاصه نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مفروضات مورد مطالعه تحقیق …………………….131

جدول شماره 28-4.  نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی …………………………………………………………133

جدول شماره 29-4.  نتایج آنالیز واریانس ………………………………………………………………………………………………………………133

جدول شماره 30-4.  نتایج ضرایب مدل رگرسیونی ……………………………………………………………………………………………….134

جدول شماره 31-4. راهنمای شناسایی علائم اختصاری متغیرهای مدل ………………………………………………………………136

جدول شماره 32-4. شاخص های برازش فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………….139

جدول شماره 33-4. شاخص های برازش مدل ساختاری ……………………………………………………………………………………….139

جدول شماره 34-4. جدول شاخص های برازش فرضیه های فرعی ………………………………………………………………………142

جدول شماره 35-4. شاخص های برازش مدل ساختاری …………………………………………………………………………………….. 142

جدول شماره 36-4. شاخص های برازش فرضیه اصلی …………………………………………………………………………………………..145

جدول شماره 37-4. شاخص های برازش مدل ساختاری (فرضیه اصلی) ………………………………………………………………145

جدول شماره 38-4. شاخص های برازش فرضیه اصلی ………………………………………………………………………………………….148

جدول شماره 39-4. شاخص های برازش مدل ساختاری ……………………………………………………………………………………….148

جدول شماره 40-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه اصلی تحقیق …………………………………………………….149

جدول شماره 41-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی اول ………………………………………………………….150

جدول شماره 42-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی دوم ………………………………………………………….150

جدول شماره 43-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی سوم …………………………………………………………151

جدول شماره 44-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی چهارم ……………………………………………………..151

جدول شماره 45-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی پنجم ……………………………………………………….152

جدول شماره 46-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی ششم ……………………………………………………….152

جدول شماره 47-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی هفتم ……………………………………………………….153

جدول شماره 48-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی هشتم ………………………………………………………154

جدول شماره 49-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی نهم ………………………………………………………….154

جدول شماره 50-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی دهم …………………………………………………………155

جدول شماره 51-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی یازدهم …………………………………………………….155

جدول شماره 52-4. شاخص های برازش مدل ساختاری فرضیه فرعی دوازدهم …………………………………………………..156

جدول شماره 1-5. نتایج فرضیه ها ………………………………………………………………………………………………………………………….159

 

 

 

فهرست نمودارها:

 

نمودار شماره 1-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن  …………………………………………………………………………..105

نمودار شماره 2-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت ……………………………………………………………………..106

نمودار شماره 3-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات ………………………………………………………..107

نمودار شماره 4-4. توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه خدمت …………………………………………………………….108

نمودار شماره 5-4. شاخصهای مربوط به شناسایی و کسب دانش ………………………………………………………………………….110

نمودار شماره 6-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به تولید و اشتراک دانش ……………………………………………………..113

نمودار شماره 7-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به ذخیره سازی و بکارگیری دانش ………………………………………115

نمودار شماره 8-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به متغیرهای بهبود مستمر …………………………………………………..116

نمودار شماره 9-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به تعهد سازمانی …………………………………………………………………..118

نمودار شماره 10-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به تمرکز بر مشتریان …………………………………………………………119

نمودار شماره 11-4. توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به آموزش ،یادگیری و مشارکت کارکنان ………………………….121

نمودار شماره 12-4. تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه اصلی در حالت استاندارد …………………………………………137

نمودار شماره 13-4. تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه اصلی در حالت معناداری ………………………………………..138

نمودار شماره 14-4. تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه های فرعی در حالت معناداری ………………………………..140

نمودار شماره 15-4. تحلیل عاملی تاییدی مربوط به فرضیه های فرعی در حالت معناداری ………………………………..141

نمودار شماره 16-4. مدل معادلات ساختاری فرضیه اصلی در حالت استاندارد …………………………………………………….143

نمودار شماره 17-4. مدل معادلات ساختاری فرضیه اصلی در حالت معناداری …………………………………………………….144

نمودار شماره 18-4. مدل معادلات ساختاری فرضیه های فرعی در حالت استاندارد ……………………………………………146

 نمودار شماره 19-4. مدل معادلات ساختاری فرضیه های فرعی در حالت معناداری …………………………………………..147

 

  • نتایج و اثرات فردی و سازمانی رفتار شهروندی سازمانی

    نتایج و اثرات فردی و سازمانی رفتار شهروندی سازمانی کلمات کلیدی : پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی عوامل رفتار شهروندی سازمانی نظریه های رفتار شهروندی سازمانی مدل های رفتار شهروندی سازمانی پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی نقش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش جنسی 60 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش جنسی 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آموزش جنسی مبانی نظری آموزش جنسی پیشینه تحقیق آموزش جنسی پیشینه داخلی آموزش جنسی پیشینه خارجی آموزش جنسی پیشینه پژوهش آموزش جنسی پیشینه نظری آموزش…

  • پاورپوینت شواهد حسابرسی (فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)

    پاورپوینت شواهد حسابرسی (فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه شواهد حسابرسی انواع شواهد در حسابرسی پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل…

  • پرسشنامه تحریف های شناختی عبدالله زاده و سالار 1389

    پرسشنامه تحریف های شناختی عبدالله زاده و سالار 1389 کلمات کلیدی : پرسشنامه تحریف های شناختی پرسشنامه تحریف های شناختی الیس پرسشنامه تحریف های شناختی عبداله زاده پرسشنامه تحریف های شناختی بین فردی دانلود پرسشنامه تحریف های شناختی دانلود پرسشنامه…

  • پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض والدین

    پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض والدین پرسشنامه تاکتیکهای تعارض پرسشنامه حل تعارض پدر و مادر مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه حل تعارض والدین مقیاس تاکتیک های حل تعارض…

  • دانلود پاورپوینت روز زمین پاک

    دانلود پاورپوینت روز زمین پاک پاورپوینت درمورد روز زمین پاک پاورپوینت تحلیل روز زمین پاک پاورپوینت کلیات روز زمین پاک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روز زمین پاک در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری

    مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری مفهوم فضا فضا در معماری دانلود مقاله فضا در معماری زبان فضا و معماری رابطه فضا و معماری انواع فضا در معماری فضا در معماری چیست رفتن به سایت اصلی مقاله رشته…

  • پاورپوینت تفکر سیستمی و ارزیابی آن در اداره جامعه و سازمان

    پاورپوینت تفکر سیستمی و ارزیابی آن در اداره جامعه و سازمان پاورپوینت تفکر سیستمی و ارزیابی آن در اداره جامعه و سازمان تفکر چیست رابطه فکر و عمل چرخه فکر و عمل تفکر سیستمی ریشه های تفکر سیستمی مواجهه انسان…

  • پاورپوینت بررسی سود بانکی در ایران و جهان و تاثیر آن بر اقتصاد

    پاورپوینت بررسی سود بانکی در ایران و جهان و تاثیر آن بر اقتصاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی سود بانکی درایران و جهان و تاثیر آن براقتصاد جهت رشته اقتصاد در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پاورپوینت اتصالات عنکبوتی و ویژگی های نماها با سیستم اسپایدر

    پاورپوینت اتصالات عنکبوتی و ویژگی های نماها با سیستم اسپایدر پاورپوینت اسپایدر شیشه سکوریت پاورپوینت روش اجرای نمای اسپایدر پاورپوینت شیشه اسپایدر چیست؟ پاورپوینت سیستم نمای اسپایدر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اتصالات عنکبوتی و ویژگی های نماها با سیستم اسپایدر جهت رشته معماری در قالب 43 اسلاید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی مبانی نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی دانلود مبانی نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی ادبیات نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی فصل…

  • امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش

    امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش مدیریت دانش در آموزش و پرورش اجرای مدیریت دانش در آموزش و پرورش استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش پیاده سازی مدیریت دانش در آموزش و پرورش امکان سنجی استقرار…

  • دانلود پاورپوینت فرآورده های خونی

    دانلود پاورپوینت فرآورده های خونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرآورده های خونی جهت رشته پزشکی در 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       یک واحد خون کامل دارای…

  • پاورپوینت آموزش قانون مدیریت خدمات کشوری

    پاورپوینت آموزش قانون مدیریت خدمات کشوری پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری سال 97 پاورپوینت آیین نامه اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری پاورپوینت قانون مدیریت خدمات کشوری با آخرین اصلاحات و الحاقات پاورپوینت دانلود قانون مدیریت خدمات کشوری با آخرین اصلاحات…

  • پاورپوینت آموزشی فصل گیاهان علوم چهارم ابتدایی مبحث ماده سبز گیاهی

    پاورپوینت آموزشی فصل گیاهان علوم چهارم ابتدایی مبحث ماده سبز گیاهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش علوم چهارم ابتدایی مبحث گیاهان در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوينت کتاب هوش مصنوعی از استوارت راسل ، پیتر نورویگ

    پاورپوينت کتاب هوش مصنوعی از استوارت راسل ، پیتر نورویگ پاورپوینت هوش مصنوعی پاورپوینت کتاب هوش مصنوعی پاورپوینت های هوش مصنوعی پاورپوینت در مورد هوش مصنوعی پاورپوینت هوش مصنوعی در رباتیک پاورپوینت هوش مصنوعی کامپیوتر پاورپوینت در مورد کتاب هوش…

  • پاورپوینت دوره آموزشی مانیتورینگ آشنایی با روش ایجاد کردن گرافیک پروژه

    پاورپوینت دوره آموزشی مانیتورینگ آشنایی با روش ایجاد کردن گرافیک پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره ی آموزشی مانیتورینگ آشنایی با روش ایجاد کردن گرافیک پروژه جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 23 اسلاید و با فرمت…

  • عوامل موثر در بروز استرس و بررسی علایم آن

    عوامل موثر در بروز استرس و بررسی علایم آن کلمات کلیدی : الگوی استرس دیاتز منابع استرس و اضطراب کارکردهای فیزیولوژیک استرس نظریه های روانشناسی استرس نظریه های مختلف در مورد استرس عوامل موثر در بروز استرس پایان نامه استرس…

  • دانلود پاورپوینت انواع مبدل های حرارتی

    دانلود پاورپوینت انواع مبدل های حرارتی پاورپوینت مبدل های حرارتی و گرمایی پاورپوینت در مورد مبدل های حرارتی پاورپوینت انواع مختلف مبدل های حرارتی پاورپوینت آشنایی و تاریخچه مبدل های حرارتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع مبدل های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عواطف در دوره نوجوانى 94 صفحه فصل دوم پایان نامه عواطف نوجوانی مبانی نظری عواطف نوجوانی پیشینه تحقیق عواطف نوجوانی پیشینه داخلی عواطف نوجوانی پیشینه خارجی عواطف نوجوانی پیشینه پژوهش عواطف نوجوانی پیشینه نظری عواطف…

  • دانلود پاورپوینت استاندارد های فیزیکی مدرسه ابتدایی

    دانلود پاورپوینت استاندارد های فیزیکی مدرسه ابتدایی پاورپوینت معماری مدرسه پاورپوینت درمورد معماری مدارس ابتدایی پاورپوینت استانداردهای معماری مدرسه ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استاندارد های فیزیکی مدرسه ابتدایی جهت رشته معماری در 26 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت لیزر نیم رسانا

    پاورپوینت لیزر نیم رسانا لیزر فوتون گسیل القایی لیزر نیم رسانا تبدیل مستقیم جریان برق به جریان منظمی از فوتونها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل دانلود پاورپوینت لیزر…

  • ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن

    ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن کلمات کلیدی : مهارت هاي ارتباطي مديران ویژگی های مهارت های ارتباطی مولفه های مهارت های ارتباطی تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي چارچوب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان سالم 54 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان سالم 54 صفحه فصل دوم پایان نامه سازمان سالم مبانی نظری سازمان سالم پیشینه تحقیق سازمان سالم پیشینه داخلی سازمان سالم پیشینه خارجی سازمان سالم پیشینه پژوهش سازمان سالم پیشینه نظری سازمان سالم ادبیات…

  • مقایسه کارآمدی استراتژی های ترکیبی تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام

    مقایسه کارآمدی استراتژی های ترکیبی تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال استراتژی روش خرید و نگهداری روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال برای خرید سهام مقایسه استراتژی های تحلیل…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد نظام مدیریت منابع انسانی از نظر کارکنان با تاکید بر عوامل درون سازمانی

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد نظام مدیریت منابع انسانی از نظر کارکنان با تاکید بر عوامل درون سازمانی پرسشنامه مدیریت منابع انسانی پرسشنامه نظام مدیریت منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد نظام مدیریت منابع انسانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی ازنظرکارکنان رفتن…

  • مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC

    مبانی نظری ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC کلمات کلیدی : ارزیابی سطح چابکی سازمان چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی مدل های دستیابی به چابکی سازمانی مدل اجرای چابکی از نظر شریفی و ژانگ چابکی سازمان با کارت امتیازی…

  • پاورپوینت آزمايش تعيين درجه نرمی قير در 27 اسلاید ‬‎

    پاورپوینت آزمايش تعيين درجه نرمی قير در 27 اسلاید ‬‎ در این پروژه پاورپوینت آزمايش تعيين درجه نرمی قير در 27 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر و تشریح روش انجام آزمایش طبق موارد زیر…

  • پاورپوینت ترومای قفسه سینه و مراقبت های آن کامل و جامع

    پاورپوینت ترومای قفسه سینه و مراقبت های آن کامل و جامع رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی و آشنایی با ترومای قفسه سینه و مراقبت های آن جهت رشته پیراپزشکی در قالب 113 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • پاورپوینت آشنایی با جرایم رایانه ای

    پاورپوینت آشنایی با جرایم رایانه ای پاورپوینت قانون جرائم رایانه ای مصوب سال 1388 پاورپوینت قانون جرائم رایانه ای مرکز پژوهشها پاورپوینت قانون جرائم رایانه ای اختبار پاورپوینت قانون جرائم رایانه ای فیلترشکن پاورپوینت ماده 1 قانون جرائم رایانه ای…

  • پاورپوینت کلیات دوره های زمین شناسی

    پاورپوینت کلیات دوره های زمین شناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کلیات دوره های زمین شناسی جهت رشته ی زمین شناسی در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

  • پاورپوینت اصول حفاظت مجموعه های مسکونی در برابر آتش سوزی

    پاورپوینت اصول حفاظت مجموعه های مسکونی در برابر آتش سوزی پاورپوینت آتش سوزی پاورپوینت حفاظت در برابر آتش سوزی پاورپوینت حفاظت مجموعه های مسکونی پاورپوینت حفاظت مجموعه های مسکونی در برابر آتش سوزی پاورپوینت درمورد حفاظت در برابر آتش سوزی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد 53 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد 53 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد پیشینه داخلی عملکرد پیشینه خارجی عملکرد پیشینه پژوهش عملکرد پیشینه نظری عملکرد ادبیات نظری عملکرد چارچوب نظری عملکرد…

  • مبانی نظری بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

    مبانی نظری بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت…