تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
پایان نامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم بود. پژوهش حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها علی- ارتباطی می باشد. ضمن اینکه پژوهش یک نوع پژوهش میدانی می باشد و از نظر کنترل متغیرها غیر آزمایشی و برآورد حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان بانک کشاورزی استان قم می باشد که بر اساس آمار حدود 250 نفر می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان محاسبه شد(152=n).

 

برای تعیین پایایی پرسشنامه به اجرای پیش آزمون با توزیع 20 پرسشنامه در بین جامعه آماری مشابه با جامعه آماری مورد مطالعه اقدام می شود در این پژوهش پس از طراحی اولیه پرسشنامه که متناسب با مبانی نظری و تحقیقات انجام شد و سپس نظر صاحب نظران، اساتید، کارشناسان در مرود پرسشنامه اعمال شد و سپس جهت تأیید روایی محتوایی پرسشنامه از دید خبرگان پرسشنامه جهت مطالعه توزیع گردید که پس از مشورت های لازم و پیشنهاد خبرگان سوالات نامفهوم تعدیل یا حذف شده و سوالات جدید به پرسشنامه اضافه شد و در نهایت پرسشنامه اصلی بعد از این مراحل تدوین و توزیع شد و مقدار آلفای کرونباخ آن 81/0 بدست آمد.

 

ابزار لازم برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز به شکل اسنادی از کتب، مقالات، مجلات معتبر و مرتبط و پایگاه های اطلاعاتی مرتبط و پایان نامه ها و غیره، اعم از فارسی و انگلیسی استفاده شده است جمع آوری اطلاعات و داده های لازم از پرسشنامه کتبی استفاده می شود. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق و سؤالات از آمار توصیفی فراوانی، میانگین، واریانس، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون های همبستگی و رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.

 

 بر اساس یافته های موجود بین متغیرهای مستقل فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات و متغیر وابسته استقرار مدیریت دانش در سطح یک درصد ارتباط معنی داری وجود دارد و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده، 632/0 بدست آمد و این یافته تحقیق نشان می دهد كه 2/63درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل (فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات ) تبیین شد. 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

استقرار

مدیریت دانش

بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند. این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول کلیات تحقیق

   1-1- مقدمه 3

   1-2- بیان مساله 4

   1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7

   1-4- اهداف تحقیق 9

     1-4-1- اهدف کلی .. 9

     1-4-2- اهداف جزئی 9

   1-5- سؤالات تحقیق 9

     1-5-1- سؤال اصلی 9

     1-5-2 سؤالات فرعی 9

   1-6- محدوده پژ وهش 10

   1-7 – تعاریف پژوهش 10

     1-7-1 – تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش 10

     1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 11

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق

   3-1- مقدمه  71

   3-2- روش تحقیق 71

   3-3- جامعه آماری و نمونه آماری 71

   3-4- روشهای گردآوری اطلاعات 72

   3-5- ابزار گردآوری اطلاعات 72

   3-6- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 73

     3-6-1- پایایی 73

     3-6-2- روایی 73

   3 -7- قلمرو پژوهش 74

     3 -7-1- متغیر مستقل 74

     3-7-2- متغیرهای وابسته 74

   3-8- فرضیه‌های تحقیق 75

   3-9- روش تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها 76

 

فصل چهارم یافته های تحقیق

   4-1- مقدمه 78

   4-2- آمار توصیفی 78

     4-2-1- سن 78

     4-2-2- جنس 79

     4-2-3- سطح تحصیلات 79

     4-2-4- سابقه خدمت 80

     4-2-5- سمت 80

     4-2-6- رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی 81

     4-2-7- رتبه بندی گویه های منابع دانشی 82

     4-2-8- رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات 84

     4-2-9- رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی 85

     4-2-10- توصیف متغیر وابسته تحقیق (استقرار مدیریت دانش) 87

   4-3- آمار استنباطی 88

     4-3-1- مقایسه میانگین‌ها 88

       4-3-1-1- نتایج حاصل از آزمون کروسکال والیس 89

     4-3-2- تحلیل همبستگی 90

   4-4- تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش 92

 

فصل پنجم نتیجه گیری، بحث و پیشنهادها

   5-1- مقدمه 95

   5-2- نتایج آمار توصیفی 96

     5-2-1- رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی 97

     5-2-2- رتبه بندی گویه های منابع دانشی 97

     5-2-3- رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات 97

     5-2-4- رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی 97

     5-2-5 – توصیف متغیر وابسته تحقیق (استقرار مدیریت دانش) 98

   5-3- نتایج مطالعات هبستگی 98

   5-4-1- تفاوت بین میانگین دانش و میانگین نگرش كارشناسان 99

   5-4-2- تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر استقرار سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی 99

   5-5- پیشنهادها 100

منابع  و مأخذ 102

منابع فارسی: 102

منابع انگلیسی: 107

ضمائم و پیوست ها 109

ضمیمه الف: پرسشنامه تحقیق 110

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

جدول(3-1) تعداد مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان شاغل در بانک کشاورزی استان قم(جامعه آماری تحقیق). 72

جدول(3-2) ببخش های مربوط به قسمت اول و دوم پرسشنامه 72

جدول (3-3) مقدار آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه 73

جدول (1-4) توزیع فراوانی گروه‌های سنی نمونه موردمطالعه  78

جدول (2-4) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب جنس 79

جدول (3-4) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سطح تحصیلات 79

جدول(4-4) توزیع فراوانی نمونه موردمطالعه برحسب سابقه خدمت پاسخگویان 80

جدول (5-4) توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب سمت شغلی پاسخگویان 80

جدول(6-4) رتبه بندی گویه های فرهنگ سازمانی مؤثر بر استقرار مدیریت دانش 81

جدول (7-4) رتبه بندی عوامل گویه های منابع دانشی تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش 82

جدول (8-4) رتبه بندی رتبه بندی گویه های تکنولوژی اطلاعات تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش 84

جدول(9-4) رتبه بندی گویه های حافظه سازمانی تأثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش 86

جدول (10-4)توزیع فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب میزان استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی 87

جدول (11-4) استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی بر حسب جنسیت کارکنان 88

جدول (12-4) مقایسه میانگین بین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه بر حسب سن کارکنان 89

جدول (13-4) مقایسه میانگین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه با سابقه خدمت 89

جدول (14-4) مقایسه میانگین استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی در رابطه با سطح تحصیلات 90

جدول (15-4) همبستگی متغیر های تحقیق با متغیر وابسته استقرار موفق سیستم مدیریت دانش 92

جدول (16-4) ویژگی های مدل رگرسیونی، عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش 92

جدول (17-4) ضرایب مدل رگرسیونی، عوامل موثر بر استقرار موفق سیستم مدیریت دانش در بانک کشاورزی 93

 

 

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت حسابداری و فرآیند سیاسی

    پاورپوینت حسابداری و فرآیند سیاسی کلمات کلیدی : پاورپوینت حسابداری و فرآیند سیاسی حسابداری و فرآیند سیاسی مقایسه فرآیند‌های سیاسی و بازار تاثیر فرآیند‌های سیاسی بر روش‌های حسابداری فرضیه اندازه نظریه های قاعده گذاری در فرآیند سیاسی تئوري منافع عمومي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی 46 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی 46 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدل های تعهد سازمانی پیشینه تحقیق مدل های تعهد سازمانی پیشینه داخلی مدل های تعهد سازمانی پیشینه خارجی مدل های تعهد سازمانی پیشینه پژوهش…

  • بررسی مدل های ارزیابی آسیب شناسی زندگی زناشویی

    بررسی مدل های ارزیابی آسیب شناسی زندگی زناشویی کلمات کلیدی : آسیب شناسی زندگی زناشویی مدل های خانواده و زناشویی رویکردهای آسیب شناسی زندگی زناشویی پایان نامه آسیب شناسی زندگی زناشویی مدل های آسیب شناسی زندگی زناشویی نظریه های آسیب‌شناسی…

  • پاورپوینت ارزیابی اولیه قبل از اقدام به مقاوم سازی

    پاورپوینت ارزیابی اولیه قبل از اقدام به مقاوم سازی پاورپوینت مقاوم سازی پاورپوینت ارزیابی اولیه پاورپوینت ارزیابی اولیه مقاوم سازی پاورپوینت درمورد ارزیابی اولیه قبل از اقدام به مقاوم سازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارزیابی اولیه قبل از…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

    پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری رضایت مشتری ارزش ویژه برند وفاداری به برند رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان رابطه…

  • پاورپوینت بررسی برخورد با آلرژی به پنی سیلین

    پاورپوینت بررسی برخورد با آلرژی به پنی سیلین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی برخورد با آلرژی به پنی سیلین جهت رشته پزشکی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • خواص گرمافیزیکی thermo-physical محصولات نانوایی

    خواص گرمافیزیکی thermo-physical محصولات نانوایی گرمافیزیکی خواص ترموفیزیکال محصولات نانوایی دانلود مقاله خواص گرمافیزیکی thermophysical محصولات نانوایی تاریخچه دمایی از نمونه با هندسه استاندارد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

  • پاورپوینت آموزش جامع مدیریت مسیرهای هوایی و تنفسی هنگام حوادث

    پاورپوینت آموزش جامع مدیریت مسیرهای هوایی و تنفسی هنگام حوادث رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش جامع مدیریت مسیر های هوایی و تنفسی هنگام حوادث جهت رشته پیراپزشکی در قالب 148 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • مبانی نظری بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

    مبانی نظری بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد…

  • پاورپوینت آشنایی با بتن خود تراکم SCC

    پاورپوینت آشنایی با بتن خود تراکم SCC رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بتن خود تراکم SCC جهت رشته عمران در قالب 21 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت بهترین روش ضد بارداری

    پاورپوینت بهترین روش ضد بارداری پاورپوینت بهترین روش ضد بارداری اورژانسی پاورپوینت بهترین روشهای ضد بارداری پاورپوینت بهترین روش جلوگیری از بارداری در اوایل ازدواج پاورپوینت بهترین روش جلوگیری از بارداری بعد از زایمان پاورپوینت بهترین روش جلوگیری از بارداری…

  • ماهیت و انواع اضطراب و نقش والدین در ایجاد و تداوم آن

    ماهیت و انواع اضطراب و نقش والدین در ایجاد و تداوم آن اضطراب در نظریه فروید نظریه های روانشناختی اضطراب نظريه هاي شناختي اضطراب نظریه دانشمندان در مورد اضطراب نظریه هایی در مورد اضطراب مفاهیم و نظریه های اضطراب نقش…

  • پاورپوینت مفهوم سختی (STIFFNESS)

    پاورپوینت مفهوم سختی (STIFFNESS) پاورپوینت فرمول سختی خمشی ستون پاورپوینت فرمول "سختی پیچشی" پاورپوینت تعریف سختی پاورپوینت محاسبه سختی جانبی قاب خمشی پاورپوینت محاسبه سختی جانبی قاب چند طبقه پاورپوینت تعریف مرکز سختی در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفهوم سختی (STIFFNESS) جهت رشته عمران در قالب 15…

  • دانلود پاورپوینت فصل اول رگرسیون یا ماهیت تحلیل رگرسیون

    دانلود پاورپوینت فصل اول رگرسیون یا ماهیت تحلیل رگرسیون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل اول رگرسیون یا ماهیت تحلیل رگرسیون جهت رشته آمار در 17 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • خصوصیات و ویژگی های جرم قاچاق انسان به لحاظ سازمان یافتگی و فراملی بودن آن

    خصوصیات و ویژگی های جرم قاچاق انسان به لحاظ سازمان یافتگی و فراملی بودن آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان ویژگی های جرم قاچاق انسان…

  • پاورپوینت فصل اول ریاضی نهم مجموعه های برابر و نمایش مجموعه ها

    پاورپوینت فصل اول ریاضی نهم مجموعه های برابر و نمایش مجموعه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل اول ریاضی نهم مجموعه های برابر و نمایش مجموعه ها در قالب 2 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • دانلود تحقیق در مورد دیدگاه های مرتبط با شخصیت docx

    دانلود تحقیق در مورد دیدگاه های مرتبط با شخصیت docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دیدگاه های مرتبط با شخصیت با فرمت docx در قالب 36 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش در کارکنان

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش در کارکنان کلمات کلیدی : ابعاد تسهیم دانش ابعاد سرمایه اجتماعی مبانی نظری تسهیم دانش مبانی نظری سرمایه اجتماعی رابطه سرمایه اجتماعی با تسهیم دانش نظریه ها و تئوری های سرمایه…

  • پاورپوینت معماری پیش از تاریخ و بین النهرین

    پاورپوینت معماری پیش از تاریخ و بین النهرین پاورپوینت معماری پیش از تاریخ ایران پاورپوینت معماری پیش از تاریخ در ایران پاورپوینت معماري پيش از تاريخ پاورپوینت معماری قبل از تاریخ پاورپوینت معماری پیش از تاریخ دانلود پاورپوینت معماری پیش…

  • توازن بار در ابرهای محاسباتی

    توازن بار در ابرهای محاسباتی فرآیند توازن بار در رایانش ابری مقایسه روشهای توازن بار در رایانش ابری الگوریتمها و روشهای توازن بار رایانش ابری مقاله دانلود مقاله در مورد رایانش ابری مقالات فارسی رایانش ابری مقاله رایانش ابری doc…

  • پاورپوینت آشنایی با اختلالات استرس و تاریخچه آن

    پاورپوینت آشنایی با اختلالات استرس و تاریخچه آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اختلالات استرس و تاریخچه آن جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 35 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اعتیاد 67 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش اعتیاد 67 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتیاد مبانی نظری اعتیاد پیشینه تحقیق اعتیاد پیشینه داخلی اعتیاد پیشینه خارجی اعتیاد پیشینه پژوهش اعتیاد پیشینه نظری اعتیاد ادبیات نظری اعتیاد چارچوب…

  • پاورپوینت کلیات بودجه بندی

    پاورپوینت کلیات بودجه بندی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کلیات بودجه بندی جهت رشته ی حسابداری در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       بودجه طرحی است…

  • دانلود پاورپوینت کلیات حقوق اساسی 268 اسلاید

    دانلود پاورپوینت کلیات حقوق اساسی 268 اسلاید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کلیات حقوق اساسی جهت رشته حقوق در 268 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اهداف: از انجا…

  • پاورپوینت کتاب و درس مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی

    پاورپوینت کتاب و درس مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی پاورپوینت مدیریت استراتژیک برنامه ریزی پاورپوینت تفاوت مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت دوره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی پاورپوینت مدیریت و برنامه…

  • پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی محقق ساخته با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه برای حمایت اجتماعی تفسیر پرسشنامه حمایت اجتماعی دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی زنان گونه فارسی پرسشنامه حمایت اجتماعی پرسشنامه حمایت اجتماعی محقق ساخته…

  • دانلود پاورپوینت معماری بافت فرسوده مشکین دشت

    دانلود پاورپوینت معماری بافت فرسوده مشکین دشت پاورپوینت چشم انداز بافت فرسوده مشکین دشت پاورپوینت معماری مشکین دشت پاورپوینت درباره بافت فرسوده مشکین دشت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری بافت فرسوده مشکین دشت جهت رشته معماری در 35…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک خودرو با عنوان مطالعه رفتار مواد ترکیبی فلزدار با ذرات تقویت شده حین شکستگی با توجه به خصوصیات صوتی منبع انتشار صدا

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک خودرو با عنوان مطالعه رفتار مواد ترکیبی فلزدار با ذرات تقویت شده حین شکستگی با توجه به خصوصیات صوتی منبع انتشار صدا انتشار صدا تابع گرین مواد ترکیبی بستر فلزی مواد ترکیبی فلزدار مطالعه رفتار…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری 50 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه یادگیری مبانی نظری یادگیری پیشینه تحقیق یادگیری پیشینه داخلی یادگیری پیشینه خارجی یادگیری پیشینه پژوهش یادگیری پیشینه نظری یادگیری ادبیات نظری یادگیری چارچوب نظری…

  • دانلود پاورپوینت کودهای عالی گیاهان سبز

    دانلود پاورپوینت کودهای عالی گیاهان سبز پاورپوینت کودهای عالی گیاهان سبز پاورپوینت انواع کودهای عالی پاورپوینت کود گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کودهای عالی گیاهان سبز  جهت رشته کشاورزی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • پاورپوینت شرکت آزمایش قطعات

    پاورپوینت شرکت آزمایش قطعات شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات ومجموعه های خودرو شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات پاورپوینت شرکت آزمایش قطعات دانلود رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرکت آزمایش قطعات جهت رشته گوناگون در قالب 35 اسلاید و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت 124 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت 124 صفحه کلمات کلیدی : تاریخچه سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه پیدایش سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه سیستم های اطلاعات مدیریت مبانی نظری سیستم اطلاعات مدیریت مبانی نظری طراحی سیستم اطلاعات مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال وحشت زدگی مبانی نظری اختلال وحشت زدگی پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی پیشینه داخلی اختلال وحشت زدگی پیشینه خارجی اختلال وحشت زدگی…

  • بررسی مبانی نظری دولت و ارتباط آن با مسئولیت

    بررسی مبانی نظری دولت و ارتباط آن با مسئولیت غایت دولت دانلود پایان نامه جبران خسارت دانلود پایان نامه مسوولیت مدنی دولت نظریه های مکاتب سیاسی بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری بررسی مبانی نظری دولت و ارتباط آن با…

  • شرط کتبی بودن در موافقت نامه داوری الکترونیکی

    شرط کتبی بودن در موافقت نامه داوری الکترونیکی موانع اعمال چارچوب الکترونیکی موافقت نامه داوری الکترونیکی قراردادهای داوری الکترونیکی شرط کتبی بودن در قراردادهای داوری الکترونیکی بیان راه کارهای حقوقی برای موانع اعمال چارچوب الکترونیکی رفتن به سایت اصلی دانلود…